نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

خاصیت های خیار چنبر

خواص خیار چنبر,فواید خیار چنبر,خیار چنبر درمانی,خاصیت خیار چنبر,خواص خیار چنبر درمانی,خواص خیار چنبر برای پوست,خواص خیار چنبر برای مو,خواص خیار چنبر برای جوانی,خواص خیار چنبر برای بارداری,خواص خوردن خیار چنبر,فواید خیار چنبر خام,فواید خیار چنبر پخته

خواص خیار چنبر,خاصیت خیار چنبر,فواید خیار چنبر

 

به گزارش بی اس ام اس خیار چنبر از دسته میوه هایی که استفاده از آن به نسبت خیار بوته ای کمتر است. اما خوردن آن خالی از فایده نیست. در این پست قصد داریم شما را با برخی از فواید این گیاه آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید. طبع خیار چنبر سرد و تر میباشد و بیشتر در فصل تابستان کشت میشود. این میوه برای شفاف شدن پوست بسیار مفید است و میتوان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کرد.

–        برای درد مفاصل خیار چنبر را با آرد جو و روغن کنجد مخلوط نموده روی مفاصل بگذارید.

–        جهت التهاب کبد و معده بعد از غذا میل شود.

–        کسانی که یرقان دارند بعد از غذا میل کنند.

–        خیار چنبر ضدسرطان است.

–        فشارخون را پایین می‎برد.

–        ضدصفرا می‎باشد.

–        تخم خیار چنبر برای امراض کلیه و سنگ کلیه مفید است.

–     برای درمان سیاتیک از ضماد خیار چنبر در محل درد گذاشته شود.

–     تخم خیار چنبر برای مرض سوزاک مفید است.

منبع: دکتر سلام

خاصیت های خیار چنبر



:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

اختلالات سازگاری و راههای درمان

اختلال سازگاری،اختلال سازگاری چیست،اختلالات سازگاری چیست،راه درمان اختلال سازگاری

در این مقاله به اختلال سازگاری و علائم و علل آن می پردازیم .بهتر است بدانید که اختلالات سازگاری هنگامی که یک شخص قادر به مقابله با یک منبع خاص از عوامل استرس، مثل یک تغییر عمده در زندگی، از دست دادن فردی عزیز و… نباشد اغلب نشانه هایی از افسردگی، احساس ناامیدی و از دست دادن علاقه به کار و یا فعالیت، ظاهر می گردند.

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

بهتراست بدانید که تعریف اختلالات سازگاری این است که در واقع علائم هیجانی یا رفتاری شدید بالینی که در پاسخ به عامل یا عوامل استرس زای قابل شناسایی روانی- اجتماعی» بوجود می آیند. بهتر است بدانید که نوع استرس هایی که می تواند باعث اختلال سازگاری شود بسته به فرد فرق است.

علائم اختلال سازگاری چه چیزهایی هستند؟

می تواند طیف گسترده ای از علائم را داشته باشدکه امکان دارد شامل:داشتن احساس ناامیدی ، غم و گریه مکرر،احساس اضطراب (عصبانیت) و سردرد یا درد معده داشتن تپش قلب (احساس ناخوشایند از ضرب و شتم قوی یا نامنظم قلب) و انزوا از مردم و فعالیتهای اجتماعی همچنین غیبت از محل کار یا مدرسه. داشتن رفتار خطرناک یا مخرب، مثل جنگ، رانندگی بی پروا، و خرابکاری و احساس تغییر در اشتها یا از دست دادن اشتها، یا پرخوریو همچنین مشکلات خواب و احساس خستگی و یا بدون انرژی بودن

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

تشخیص: بدنیست بدانید که ناراحتی شدید در واکنش به عامل استرس زا اتفاق می افتد در این اختلالات واکنش انجام شده با عامل استرس زا تناسب نداشته و یا اختلالات آشکار در عملکرد اجتماعی یا شغلی راتفاق می افتد عوامل استرس زا در محدوده تجارب عادی زندگی قرار دارند( نظیر تولد یک نوزاد، رفتن بهمدرسه، ازدواج، از دست دادن شغل، طلاق، و بیماری) وعلائم اغلب در عرض سه ماه از این رویداد و به ندرت بیش از شش ماه پس از حادثه یا وضعیت شروع خواهد شد.

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

جالب است بدانید که در نوجوانان شایعتراست، ولی امکان دارد در هر سنیاتفاق بیافتد حدوداً در 2 تا 8 درصد جمعیت عمومی دیده می شود.عوامل ژنتیکی:مزاجهای پراضطراب، استعداد بیشتری برای واکنش مفرط به اتفاقات مولد فشار روانی و بروز اختلال سازگاری ناشی از آنها را دارند.عوامل زیست شناختی:افرادی که سابقه ناتوانی با بیماری شدید طبی دارند، بیشتر در معرضمبتلا شدن به این اختلالات هستند. عوامل روانی-اجتماعی:افرادی که یکی از والدین خود را در دوران نوزادی از دست داده اند و تجارب کمی از ارتباط با مادر خود دارند، مستعدتر هستند. لازم به ذکر است که توانایی تحمل ناکامی در دوران بزرگسالی، با ارضاء نیازهای اولیه دوران نوزادی ارتباط دارد.

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

روش درمان:روان درمانی (مشاوره)، شایع ترین درمان برای اختلال سازگاری محسوب شده است. درمان کمک می کند تا فرد درک کاملی از عامل استرس زا به دست آورد. همچنین به فرد کمک می کند تا مهارت های مقابله ای را بیاموزد گروه های پشتیبانی نیز می تواند با دادن اجازه به شخص برای ابراز و بحث در مورد نگرانی ها و احساساتش با افرادی که مثل خود او هستند احساس بهتری به دست بیاورد.. در بعضی از موارد، دارو امکان دارد برای کمک به کنترل علایم اضطراب یا مشکل خواب مورد استفاده قرار گیرد. حمایت خانواده از مهمترین عوامل یاری دهنده فرد در این اختلال می باشد.

اختلالات سازگاری و راههای درمان

مطالب مرتبط:

اختلال‌ هراس‌

اختلال‌ رشد بچه‌

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

چهل ستون+تاریخچه و عکس

چهل ستون اصفهان،چهل ستون قزوین،چهل ستون تا سعدآباد،چهل ستون شجریان،چهل ستون تبریز

یکی از بزرگترین و زیباترین مناطق تاریخی اصفهان چهل ستون است. لازم به ذکر است که باغی بزرگ بالغ بر 67 هزار متر مربع است که در دوره شاه‏ عباس اول (996-1038 ه.ق.)بنا گردیده است. البته در این باغ که “باغ جهان نما” نام داشت شاه عباس کوشکی به شکل کلاه فرنگی بنا کرد که بنای اولیه کاخ چهلستون می باشد. جالب است بدانید که تالار میانی کاخ امروزی و غرفه های چهار گوشه ی آن را شامل می گردد. البته وی بعدها این کوشک را به دیوانخانه، محل استقرار کارکنان و دبیران دربار تخصیص داد.

چهل ستون،تاریخچه چهل ستون

بدنیست بدانید که حدود نیم قرن بعد شاه عباس دوم تصمیم گرفت آنجا را به کاخی برای پذیرایی مهمانان خارجی تبدیل نماید. البته بدین منظور کاخ را توسعه داد؛ ایوان شرقی را آینه کاری نمود  و دستور داد تا صحنه های بزم و رزم را بر دیوار های آن نقاشی کنند. قابل ذکر است که تالار آینه و تالار هجده ستون و دو اتاق شمالی و جنوبی تالار آینه و ایوان های طرفین سرسرای پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با کلیه تزئینات نقاشی و آینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقف ها در زمان شاه عباس دوم به آن افزوده شده است. بدنیست بدانید که در سال 1057 شاه عباس دوم با دعوت از سفیران کشورهای خارجی این بنای باشکوه و کم نظیر را افتتاح نمود.

چهل ستون،تاریخچه چهل ستون

لازم به ذکر است که وجه تسمیه چهلستون بنابر تحقیق آنوبانینی؛ به دلیل تعدد ستون های این کاخ است که در ادب پارسی تعدد و کثرت را با عدد چهل بیان می کردند. البته باید گفت اما چون تعداد ستون های این ایوان کاخ بیست عدد است، جمعی از راه تفسیر گفته اند که این کاخ با انعکاس ستون ها درآب حوض زیبای مقابلش مفهوم چهلستون پیدا می شود.

چهل ستون،تاریخچه چهل ستون

جالب است بدانید که تالار مرکزی کاخ که اختصاص به میهمانان و شخصیت های کشورهای خارجی داشته، دارای قاشی هایی است که وقایع تاریخی دوران های مختلف را بیان می دارند. البته این سالن با شکوه که بر گنبدی منقوش استوار است با لچکی های رنگارنگ و طرح های طلایی و شفاف ازشاهکارهای هنری آن عصر به شمار می رود.

چهل ستون،تاریخچه چهل ستون

در واقع استخر کاخ علاوه بر زیبایی، موجب لطافت هوا می گردد. البته  چهار طرف این استخر مجسمه هایی قرار دارند که مربوط به عمارت چهلستون نیستند و به هنگامخراب کردن قصر سرپوشیده، به این محل منتقل شده اند. در واقع به نوشته برخی از مورخین، این عمارت در عهد آخرین پادشاه صفوی شاه سلطان حسین؛ به سال 1118 دچار آتش سوزی شده و قسمتهایی از آن در آتش سوخته است. که ظاهرا توسط شاه سلطان حسین مطابق وضع سابق مرمت شده است.این منطقه زیبا تاریخی را در سفر به اصفهان حتما ببینید.

چهل ستون+تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

تاریخچه مسجد شیخ لطف الله

پل خواجو

پل سی سه پل

آتشگاه اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

آبشار آب سفید+عکس

آدرس آبشار آب سفید،عکس آبشار آب سفید،آبشار آب سفید کجاست،آبشار آب سپید

یکی از آبشارهای زیبا و حیرت انگیز ایران در الیگودرز قرار دارد.بدنیست بدانید که آبشار آب‌سفید یکی از آبشارهای استان لرستان است. لازم به ذکر است که این آبشار در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوههای زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز واقع شده است. و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز واز جاده الیگودرز بزنوی ممکن می باشذ.
آبشار آب سفید،تاریخچه آبشار آب سفید

بهتر است بدانید که آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید و با توجه به ارتفاع 69 متری آبشار بیرون آمدن چنین آبی از دل کوه شگفت آور می باشد این ابشار به رود رودبار لرستان ( آب زالکی ) می‌پیوندد و سرانجام به دز میریزد.

آبشار آب سفید،تاریخچه آبشار آب سفید

لازم به ذکر است که پهنای آن در فصل پرآبی حدود 15 متر می‌باشد.بهتر اسیت بدانید که می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب سفید مشهور شده است.

آبشار آب سفید،تاریخچه آبشار آب سفید

در واقع در مسیر الیگودرز به آبشار مکانهای زیبای قرار دارد که حیرت هر بازدید کنندهای را بر می‌انگیزد.خود آبشار در درهای تاریک که در اثر فعالیتهای زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال بوجود آمده قرار گرفته است.

آبشار آب سفید،تاریخچه آبشار آب سفید

حتما در سفر از این منطقه زیبا دیدن کنید.

آبشار آب سفید+عکس

مطالب مرتبط:

آبشار نیاگارا

آبشار فدامی

آبشار ورسک



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

سرطان روده بزرگ و راههای درمان

سرطان روده بزرگ،سرطان روده چیست،سرطان روده کوچک،سرطان روده بزرگ و کولون

بهتر است بدانید که کولون یا روده بزرگ بخشی از دستگاه گوارشی بدن می باشد. لازم بخ ذکر است که روده باریک حدود 6 متر طول دارد و بین معده و روده بزرگ قرار گرفته است. در واقه عملکرد اصلی روده باریک، هضم و جذب مواد غذایی می باشد و از انتهای معده آغاز شده و به روده بزرگ ختم می گرددو سپس روده بزرگ نیز از آنجا تا محل مقعد ادامه می یابد.قابل ذکر است که سرطان روده بزرگ یا چنگار روده بزرگ یا سرطان کولون گونه ای سرطان است که در آن سلول های سرطانی در درون بافت روده شروع به تکثیر می نمایند.

سرطان روده،درمان سرطان روده
بهتر است بدانید که سرطان روده بزرگ و راست روده اغلب به صورت چند پولیپ، یعنی توده های خوش خیم بر روی سطح داخلی راست روده، به وجود میآید.

عوامل موثر بر این بیماری:

عامل سن: بهتر است بدانید که اکثر افراد مبتلا به این بیماری سن بالای 50 سال دارند، اما امکان دارد این بیماری در هر سنی رخ دهد. عامل رژیم غذایی :بدنیست بدانید که  بین این بیماری و رژیم غذایی پرچربی و پرانرژی و کم فیبر و مصرف کم میوه و سبزی، رابطۀ مستقیم وجوددارد. عامل پولیپ ها :لازم به ذکر است که  این بیماری به صورت رشد توده های خوش خیم در جدار روده تعریف می گردد که اغلب بعد از سن 50 سالگی رایج است. پولیپ ها شانس مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ را زیاد میکنند.

سرطان روده،درمان سرطان روده
عامل سابقه بیماریهای قبلی : بهتر است بدانید که احتمال مبتلا شدن به این بیماری در افرادی که قبلاً سرطان های روده بزرگ داشته اند و خانم هایی که مبتلا به سرطان تخمدان، رحم، یا پستان بوده اند بیشتر خواهد بود. عامل انتقال وراثتی : لازم به ذکر است که افرادی که نزدیکانی مانند پدرو مادر و خواهر و برادرشان به این نوع از سرطان مبتلا شده اند، به ویژه اگر زیر 50 سال بوده باشد، باید خود را تحت نظر پزشک متخصص قرار دهند .
سرطان روده،درمان سرطان روده
سرطان روده بزرگ (کولون) را چگونه می توان درمان کرد؟
لازم به ذکر است که درمان سرطان روده بزرگ بسته به نوع آن، پیشرفت بیماری، مکان بیماری، سن شما، وضعیت سلامتی شما و … توسط پزشک تجویز می شود.

سرطان روده،درمان سرطان روده

بدنیست بدانید که در جراحی پزشک بخشی از تومر یا پولیپ را برمی دارد و یا اگر بیماری پیشرفته باشد مجبور به برداشتن کل کولون درگیر سرطان می گردد.
بهتر است بدانید که در شیمی درمانی از دارو برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده می گردد. شیمی درمانی اغلب  پس از جراحی استفاده می شود.
البته قابل ذکر است که پرتو درمانی (رادیو تراپی)  برای کشتن سلول های سرطانی پس از جراحی و یا کوچک کردن تومور های کوچک قبل از جراحی استفاده می گردد..

سرطان روده بزرگ و راههای درمان

مطالب مرتبط:

سرطان

سرطان کلیه چه علائمی دارد



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

ترب سفید و خواص آن

ترب سفید خواص،ترب سفید به انگلیسی،ترب سفید در بارداری،عوارض ترب سفید،تاریخچه  ترب سفید

ترب سفید یکی از انواع ترب می باشد.لازم به ذکر است که ترب سفید، گیاهی با ریشه های بسیار بلند است که می توان آن را خام و یا پخته مصرف نموذ. در واقع بررسی درباره خواص این گیاه نشان می دهد که ترب سفید چربی خون را کم می کند.بهتر است بدانید که آب ترب سفید آنزیم های هاضمه ای مشابه آنزیم های موجود در سیستم گوارشی زیادی دارد.بهتر است بدانید که  ترب بریده شده را نباید به مدت زیاد در هوای آزاد قرار داد زیرا ۵۰ درصد آنزیم های خود را در عرض ۳۰ دقیقه از دست خواهد داد. این گیاه که ادرارآور است، آب اضافه را از کلیه دفع می نماید.

ترب سفید،خواص ترب سفید

جالب است بدانید که ترب غنی از سلولز گیاهی است که با کمک در هضم غذا، حفظ آب بدن، مانع ایجاد یبوست می گردد.بدنیست بدانید که خشکی دهان را رفع می کند.لازم به ذکر است که ترب سفید خام به شکل سالاد، دایکون‌اوروشی ( با ابزاری ویژه آنرا ریز کرده، بصورت رنده‌شده مانند در می‌آید.) برش خلالی آن به نام تسوما است و همراه ساشیمی ماهی خام می شود

ترب سفید،خواص ترب سفید
بدنیست بدانید که ترب سفید، سموم بدن را برطرف می کند و از سرطان روده نیز پیش گیری می نماید این گیاه ریشه ای به معده در هضم غذا کمک می رساند.گفتنی است که  مصرف ترب کلیه ها را تصفیه می کند و مانع هرگونه عفونت کلیه ای و سیستم ادراری می گردد.

ترب سفید،خواص ترب سفید

بهتر است بدانید که  خاصیت ضدعفونی کننده آن اختلالات پوستی مانند خشکی، جوش، ترک خوردگی و… را درمان می نماید و به پوست شادابی می بخشد. برای استفاده، ترب را له کنید و روی صورت خود قرار دهید.بدنیست بدانید که  مصرف موضعی آن برای گزیدگی حشرات، زنبور و درد و ورم به کار برده می شود. این گیاه، سوخت و ساز بدن را نظم می بخشد، گردش خون را بهبود می دهد، سردرد را برطرف و گلودرد را درمان می نماید.

ترب سفید،خواص ترب سفید

این گیاه در ایران خیلی مصرف ندارد ولی پر خاصیت است.

ترب سفید و خواص آن

مطالب مرتبط:

ترب سیاه

تربچه

ریحان

شوید

جعفری



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

نارنجستان قوام +تاریخچه و عکس

نارنجستان قوام شیراز،نارنجستان قوام کجاست،نارنجستان قوام درشیراز،آدرس نارنجستان قوام شیراز،آدرس نارنجستان قوام

یکی از زیباترین مناطق تاریخی در شیراز نارنجستان است.جالب است بدانید که نارنجستان قوام متعلق به خاندان قوام الملک بوده است . در واقع عمارت نارنجستان بعنوان دیوانخانه و محل مراجعات رعیت ها و دیگر مردم و همچنین مکان تشکیل جلسه های عمومی و نشست های بزرگان و اشراف در دوره قاجاریه مورد استفاده قرار می گرفته است. لازم به ذکر است که خاندان قوام الملک از خانواده های مقتدر زمان قاجاریه بوده که چندین قرن سردمدار حکومت نواحی فارس بوده است

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام
بهتر است بدانید که عمارت نارنجستان با صنعت آینه کاری ، نقاشی ، کاشیکاری ، گچبری و منبت کاری مزیین شده است و یکی از شاهکارهای دوره قاجاریه به شمار می رود.قابل توجه است که ایوان یا تالار آینه در وسط و اتاقهای در چپ و راست آن به صورت قرینه بنا شده اند . جالب است بدانید که حتی سنگهای پایین دیوار نیز به صورت قرینه حجاری شده اند . بر سطح این سنگها نقشهایی از شیر، مقبره و سربازان هخامنشی ، مبارزه با هلاهل ( موجود افسانه ای ) مشاهده می شود.

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام
گفتنی است که کف ایوانهای این بنا با قطعات کاشی سفید و آبی به طرز زیبائیپوشیده شده است لازم به ذکر است که  دیوار ایوانها از نمونه های جالب هنر دوره قاجاریه می باشد که روی آنها گچبریهای زیبائی انجام گرفته است. بدنیست بدانید که این بنا دو متر از کف حیاط بلند تر است و آجر بعنوان مصالح اصلی بکار برده شده است. در واقع سقف بنا با نقاشیهای زیبا با رنگهای گرم و طرحهای متنوع پوشیده شده است .

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام

لارم به ذکر است که ابراهیم خان قوام الملک در سال 1345 خورشیدی این بنای با ارزش و زیبا را به دانشگاه شیراز اهدا نموده است. و امروزه به موزه نارنجستان که وابسته به دانشکده هنر معماری است تبدیل شده و برای بازدید عموم آزاد می باشدو همه مردم می توانند از آنجا بازدیدکنند.

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام

حتما زمانی که به شیراز سفر کردید این مکان زیبا را دیدن فرمایید.

نارنجستان قوام +تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

باغ ارم شیراز

ارگ کریم خان

حمام وکیل

آرامگاه حافظ

عمارت کلاه فرنگی شیراز

 



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

نخود فرنگی و خواص آن

نخود فرنگی به انگلیسی،نخود فرنگی در بارداری،نخود فرنگی خواص،نخود فرنگی و لاغری،نخود فرنگی و دیابت

چقدر درباره نخود فرنگی می دانید؟جالب است بدانید که نخودسبز یا نخود فرنگی چند سالی است که در بین غذای ایرانی جایگاهی پیدا کرده است.

نخود فرنگی،خواص نخود فرنگی

بدنیست بدانید که نخود سبز تازه و سبز سرشار از ویتامین A – B و C است و داراى سلولز زیادى می باشد و در واقع با آن روده ها را جارو مى کند. اگر شما داراى معده ى ضعیف بوده ، و نمى توانید نخود تازه را هضم کنید، با غذاى خود کمى زیره میل نمایید. جالب است بدانید که نخود فرنگی نوعى نخود سبز است که در زمان ناصر الدین شاه به وسیله اتابک به ایران آمده است. ویتامین هاى آن بیشتر از نخود معمولى می باشد.

نخود فرنگی،خواص نخود فرنگی
نام های دیگر آن خلر است به آن جلیان – ململى – بسله و کلول نیز مى گویند. غلاف دانه هاى نخود فرنگی شبیه باقلا است و پنج نوع دارد. آنچه غلاف آن از باقلا کوچکتر و پوست آن ضخیم تر و عریض تر و دانه ى آن سفید بوده به اندازه نخود می باشد ، آن را جلیان سفید گویند که در رشت با آن باقلا قاتق مى سازند و آنچه دانه ى آن کوچک و پهن است ، جلیان سیاه گویند. در شیراز به این نوع جلیان مشو و در اردستان و نواحى کرمان آن را کونیا کرد خوانند میل کردن پخته ى آن با عسل جهت سرفه و پاک کردن ریه و درد سینه و نرم کردن آن ها و از رفع اخلاط فاسد و خارج کردن فضولات کثیف از امعاء مفید می باشد.

نخود فرنگی،خواص نخود فرنگی

ضماد انواع خلر جهت تقویت اعضاء و پاک کردن کک مک و با عسل جهت از بین بردن اورام نافع و موثر است ، بخور آن باعث جمع شدن مورچه مى شود، و چون گاو آنرا بخورد، فربه خواهد شد و شیر زیادى خواهد داد – ادامه در خوراک آن موجب تشنگى ، و خوردن تر و تازه و ناپخته ى آن تولید سرگیجه مى کند. البته مخصوصا نوعى از آن که کمى پهن است – مقدار خوراک آن تا ده گرم است . نوع وحشى خلر در زیاد کردن شیر تاثیر بیشترى دارد.

نخود فرنگی،خواص نخود فرنگی
نخود فرنگی بیشتر در سالادها استفاده می شود.

نخود فرنگی و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا سبز

هویج

گوجه فرنگی



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

آلو خشک و خواص آن

آلو خشک بخارائی،الو خشکه،خواص آلو خشک،آلو خشک در بارداری،آلو خشک چیست

آلو خشک جز تنقلات خوشمزه و مقوی برای بچه هاست.

بهتر است بدانید که همه ما آلو خشک را به خاطر خواص ملینی آن می شناسیم اما باید گفته شود که این میوه خشک خواص دیگری هم دارد. لازم به ذکر است که آلو خشک کاهش وزن را آسان می کند، جلوی گرسنگی را در فردمی گیرد، ضد چروک می باشد و با فشار خون بالا مقابله می نماید. در واقع آلو خشک کاهش وزن را آسان می کند.می پرسید چرا؟ در پاسخ باید گفت که آلو خشک مزه شیرینی دارد، اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن آنها را بسیار راحت تر از قندهای سفید خواهد سوزاند لذا مصرف معقول آلو خشک نه تنها موجب چاقی نمی شود، بلکه به خاطر غنی بودن از فیبرها( 7 گرم فیبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می رساند. البته فیبرها موجب احساس سیری زود هنگام می شوند و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می مانند احساس گرسنگی را دیرتر حس می کنیم و دیرتر گرسته می شویم.

آلو خشک،خواص آلو خشک
قابل ذکر است که از این گذشته فیبرها به خصوص به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی کالری ها را محدودتر می کنند.البته توصیه می شود مصرف آلوخشک را در وعده های غذایی خود بگنجانید. در واقع می توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید آلو خشک میل کنیدآلو خشک ملین است .بهتر است بدانید که آلو خشک راه حلی طبیعی برای دفع راحت می باشد! البته یزان فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جو دوسر است. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خودش دارد.

آلو خشک،خواص آلو خشک

آلو خشک از پیری پوست جلوگیری می کند

بدنیست بدانید که دکتر سینگر می گوید:« خاصیت و فایده اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می نمایند». البته یک پژوهش آمریکایی در سال 2004 نشان داد در میان میوه ها و سبزیجاتی که قادرند رادیکال های آزاد منشأ پیری پوست را از بین ببرند، آلو خشک رتبه نهم را از نظر غنای آنتی اکسیدانی به خود تخصیص داده است.لازم به ذکر اسنت که دکتر سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند از سن 30 سالگی، همه می توانند به طور مرتب و روزانه 1 تا 2 عدد آلو خشک مصرف کنند. همچنین می توان با مصرف روزانه 1 یا 2 عدد آلو خشک اقدام به یک دوره درمانی 3 ماهه کرد( حداقل 1 ماه وقفه بین هر دوره لازم است).
آلو خشک ضد فشار خون بالا می باشد.

آلو خشک،خواص آلو خشک

آلو خشک انرژی زا می باشد.

بدنیست بدانیدکه آلو خشک سرشار از کربوهیدرات ها است: 100 گرم آلو خشک حاوی 49 گرم کربوهیدرات می باشد، به همین دلیل این میوه خشک انرژی زیادی دارد این کربوهیدرات ها متنوع هستند (گلوکز، فروکتوز و سوربیتول) و به تدریج جذب بدن می شوند و این امر از بالا رفتن قند خون و در پی آن احساس گرسنگی جلوگیری می کند، لذا مصرف این میوه خشک برای افرادی که زیاد ورزش می کنند، توصیه می گردد.
آلو خشک،خواص آلو خشک
جالب است بدانید که آلو خشک از آلوهایی تهیه می شود که از نظر سفتی گوشت و میزان قند موجود در آن فرق است.البته آلوی تازه را در مقابل نور خورشید یا در کوره ها خشک می کنند. برعکس آلوی تازه، آلوی خشک دارای آب اندکی است و از این رو انرژی (قندها) و مواد مغذی (مواد معدنی و ویتامین ها) آن بیشتر می باشد.این خشکبار عالی را در سبد تنقلات خود قرار دهید.

آلو خشک و خواص آن

مطالب مرتبط:

قیسی

انجیرخشک

توت خشک

 



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

شاه توت و خواص آن

شاه توت به انگلیسی،شاه توت خواص،شاه توت به انگلیسی،شاه توت و پسوریازیس،شاه توت در درمان پسوریازیس

جالب است بدانید که شا‌توت یا شاه توت خواص مفیدی برای سلامت انسان دارد، از جمله میتوان به این موارد اشاره نمود.جلوگیری از عفونت ‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌ های وابسته به سن و سکته مغزی را می توان نام برد.بهتر است بدانید که شا‌توت گونه‌ ای از توت است که اصل آن از ایران است.لازم به ذکر است که بین خانواده توت، درخت شاتوت از همه کوچک‌ تر می باشد.در واقع این درخت طول عمر طولانی ‌ای دارد و می ‌تواند برای چند صد سال زنده بماند.بهتر است بدانید که میوه شاتوت بزرگ تر از توت سفید می باشد و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه‌اش ترش و شیرین و خوشمزه می باشد. التبه شاتوت را می ‌توان به شکل‌ های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد و میل نماید.

خواص شاه توت,شاه توت

جالب است بدانید که شاتوت‌ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده(در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن انسان هستند.لازم به ذکر است که این نوع توت حاوی خواص خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است.در واقع مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌ زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه و مقابله می‌ کنند. البته وجود انواع آنتی ‌اکسیدان ‌های گوناگون در شاتوت،” درجه ظرفیت جذب رادیکال‌ های آزاد” آن را که یک شاخص اندازه‌ گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان‌ است، به رقم 5350 در هر صد گرم رسانده است.بهتر است بدانید که شاتوت از ساخته شدن کلسترول بد که به بیماری ‌ها و حملات قلبی منجرمی ‌شود، جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این، شاتوت دارای ویتامین‌ های A ، C و املاح روی، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است

خواص شاه توت,شاه توت
بدنیست بدایند که این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می ‌نماید.البته شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین ‌ها و نیز ویتامین K است. این نوع توت حاوی مقدار بسیار خوبی از ویتامین B6، نیاسین ، ریبوفلاوین و اسیدفولیک می باشد. خوب است بدانید که این ویتامین‌ ها دارای وظایف مشترکی بوده و به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات ‌ها، پروتئین‌ ها و چربی ‌ها یاری می رسانند. قابل ذکر است که وجود این مواد مغذی و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر موجب شده است تا این میوه به‌ عنوان خواصی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی ‌های گوناگون مورد توجه واقه شود.

خواص شاه توت,شاه توت

لازم به ذکر است که غرغره ی آب شاتوت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق، درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد.در واقع اگر شاه‌توت را صبح ناشتا بخورید، ملین است.به یاد داشته باشید که خاصیت ضدالتهابی از دیگر فواید این میوه است که می‌ تواند برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید(درد مفاصل)‌ که این روزها بیشتر خانم‌ها را گرفتار کرده مفید وموثر باشد.التبه شاه‌توت از نظر طبیعت، سرد و خشک است و قابض است.  بدنیست بدانید که شاه‌توت عطش را فرو می‌ نشاند و اشتها را بیشتر می کند.

خواص شاه توت,شاه توت

جالب است بدانید که پژوهشگران به تازگی دریافتند با گنجاندن میوه‌هایی مانند شاه‌توت در رژیم غذایی خود می‌ توانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و آن را تقویت نمایید. این محققان عقیده دارند  فلاوونوئیدها از جمله آنتوسیانین و فلاوانول ‌های موجود در این میوه و خانواده آن از طریق راه ویژه ای در هیپوکامپوس مغز می‌ توانند پروتئین‌ های خاصی را فعال کرده و حافظه را تقویت نماید. هیپوکامپوس بخشی از مغز است که یادگیری و حافظه را کنترل می ‌کند.
بدنیست بدانید که در صورتی که شاتوت تازه به سرعت فریز شود، می ‌تواند مواد مغذی خود را به خوبی حفظ نمایید.

شاه توت و خواص آن

مطالب مرتبط:

توت خشک

آلبالو

گیلاس

زغال اخته



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()